Măști

masca

(Sursa: Phyllis Galembo)

De peste douăzeci de ani, Phyllis Galembo explorează manifestările variate ale puterii măștilor realizate și folosite în variate spații geografice – din Africa de Est până în Caraibe, trecând prin Brazilia. O atenție deosebită este acordată inovațiilor morfologice și evoluției semnificațiilor sociale care însoțesc practicile specifice carnavalurilor și ale sărbătorilor în timpul cărora măștile sunt folosite.

masti

(Sursa: Phyllis Galembo)

Ea colecționează costumele și/ sau le fotografiază abordarea ei fiind totodată antropologică și artistică.

benin

(Sursa: Phyllis Galembo)

Ceea ce o interesează îndeosebi este ideea că veștmintele și ornamentele au puterea de a transforma persoana care le poartă într-o ființă cu însușiri magice, fie că este vorba de o divinitate, de un strămoș, de un spirit.

haitii

(Sursa: Phyllis Galembo)

În demersul său ea nu se mulțumește cu statutul de observator pasiv, fiecare intrare și ședere în teren presupunând numeroase negocieri cu șefii locali, cu preoții sau preotesele.

nigeria

(Sursa: Phyllis Galembo)

Câteodată chiar a luat parte la ceremonii – îndeosebi în Haiti. În plus, dată fiind cunoașterea legată de obiectul studiat și de contexul cercetării a știut și cand putea să facă (sau nu) fotografii ale evenimentelor.

sierra leone

(Sursa: Phyllis Galembo)

Portretele sale, pline de empatie, iau în serios credințele subiecților. Fotografiate pe un fond neutru, măștile pun în valoare bogăția materialelor, intensitatea culorilor, inventivitatea formelor. Și, mai ales, suscită respect, admirație și chiar teamă din partea celor care le privesc.

Ghana

(Sursa: Phyllis Galembo)

 

Advertisements